مقالات

پرستار متخصص بالینی چیست؟

پرستار بالینی

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان الو پرستار با شما تماس خواهند گرفت
همچنین میتوانید با ما تماس بگیرید

متخصص پرستار بالینی یک پرستار حرفه ای است که سه سال آموزش رسمی را با تمرکز در مدیریت پرستاری، انفورماتیک پرستاری و مدیریت پرستاری گذرانده است. آنها آموزش دیده اند تا به طور مستقل در بیش از یک محیط کار کنند تا مراقبت هایی را ارائه دهند که می تواند نیازهای مراقبت های بهداشتی را در بسیاری از رشته ها، مانند خدمات اورژانس، بیمارستان های مراقبت های حاد طولانی مدت، و تنظیمات مراقبت های بهداشتی روستایی برطرف کند.

تعرفه خدمات پرستاری

ساعت کاریقیمتخدمات
شبانه روزی14 میلیونبیمار قطع نخاع و آسیب مغزی
12 ساعت600 هزار توماننگهداری از سالمند در بیمارستان
4 روز در هفته 8 ساعت8 میلیونسالمند پوشکی
شبانه روزی12 میلیونسالمند سالم
شبانه روزی14 میلیونسالمند پوشکی سبک وزن
شبانه روزی14 میلیونسالمند آلزایمری
شبانه روزی14 میلیونسالمند زخم بستری
شبانه روزی14 میلیونسالمند پارکینسون

نکته : (با توجه شرایط ممکن است قیمت ها متفاوت باشند)

در برخی موارد این متخصصان به عنوان پرستار یا کمک پرستار کار می کنند. در موارد دیگر آنها در زمینه ای مانند مراقبت های ویژه روانپزشکی یا مراقبت های ویژه کودکان در رشته خود یا در زمینه دیگری مانند قلب و عروق یا پزشکی داخلی در بیمارستانی که در آن کار می کنند تخصص دارند.

هدف اولیه برای مرکز پزشکی که یک پرستار متخصص بالینی را استخدام می کند، اطمینان از دریافت درمان مناسب و در عین حال توانمندسازی تیم مراقبت های بهداشتی برای کار موثر با مدیریت تعداد موارد است.

متخصص پرستار بالینی یک پرستار پیشرفته ثبت شده با آموزش تخصصی در یک رشته خاص است که مراقبت از بیماران با شرایط پیچیده و مزمن را تشخیص، برنامه ریزی و هماهنگ می کند.

ایده یک متخصص پرستار بالینی ارائه مراقبت از بیماران در همه شرایط است. آنها فقط به بیمارستان ها یا بخش های مراقبت های ویژه محدود نمی شوند. آن‌ها را می‌توان در کلینیک‌های خانوادگی، مراکز مراقبت‌های بهداشتی خانگی، و مراکز مراقبت‌های حاد طولانی‌مدت یافت.

یک متخصص پرستار بالینی مسئولیت برنامه ریزی مراقبت از بیمار را بر عهده می گیرد و در عین حال منابع جامعه را که برای بیماران در دسترس است یکپارچه می کند. این وظیفه گاهی اوقات می تواند دلهره آور باشد زیرا همیشه تحقیقات جدید و استانداردهای به روز شده ای وجود دارد که باید در مورد ارائه مراقبت های بهداشتی و مدیریت بیماری های مزمن رعایت شوند.

متخصص پرستار بالینی، پرستار حرفه ای پیشرفته ای است که حداقل مدرک کارشناسی ارشد را در پرستاری گذرانده باشد و در زمینه مراقبت های حاد، مراقبت های ویژه، یا مراقبت های بهداشتی بزرگسالان/اطفال تخصص داشته باشد.

متخصص پرستار بالینی یک پرستار حرفه ای پیشرفته است که حداقل مدرک کارشناسی ارشد را در پرستاری به پایان رسانده و در یکی از سه حوزه تخصص دارد: مراقبت های حاد، مراقبت های ویژه، یا مراقبت های بهداشتی بزرگسالان/اطفال. پرستاران بالینی با گذراندن مدرک دکترای پرستاری یا کارشناسی ارشد پرستاری تخصص می‌یابند. آنها با شناسایی و کاهش عوامل خطر برای پیشرفت بیماری و بهبود کیفیت زندگی، مراقبت بیمار محور را ارائه می دهند.

متخصص پرستار بالینی، پرستاری است که مدارک پیشرفته ای مانند دوره های کارشناسی ارشد، دکترا یا دوره های آموزش پرستاری را دریافت کرده است. آنها پرستاران حرفه ای هستند که دانش گسترده ای در یک رشته خاص دارند و اغلب مسئول مدیریت برنامه های مراقبت و ارائه مراقبت از بیمار هستند.

هنگامی که فردی مجروح یا بیمار است، به مراقبت های تخصصی نیاز دارد. پرستاران بالینی با همکاری پزشکان و سایر متخصصان بهداشت اطمینان حاصل می کنند که بیماران مناسب ترین درمان ها را دریافت می کنند. آنها همچنین تحقیقاتی را برای کمک به بهبود کیفیت مراقبت از بیمار انجام می دهند.

متخصصان پرستاری بالینی کارکنان تمام وقت با آموزش دقیق و گواهینامه از سازمان های تخصصی خود مانند انجمن پرستاران آمریکایی (AANP) یا مرکز اعتبارسنجی پرستاران آمریکا (ANCC) هستند.

متخصص پرستار بالینی نوعی پزشک است که برنامه ای را در زمینه پرستاری به پایان رسانده است. متخصصان پرستار بالینی بر نیازهای بیماران خود تمرکز می کنند و به طور ویژه برای ایجاد درمان های جدید برای شرایطی که هنوز درمان مشخصی ندارند آموزش دیده اند.

متخصصان پرستار بالینی از نزدیک با پزشکان، پرستاران و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی همکاری می کنند تا مراقبت های متناسب با وضعیت سلامتی هر بیمار را ارائه دهند. آنها با آموزش پیشرفته در پرستاری بالینی، پزشکی، پرستاری بهداشت عمومی و مدیریت بازرگانی آموزش می بینند.

آنها اطمینان حاصل می کنند که جنبه هایی مانند فرهنگ و باورهای بیمار را درک می کنند تا بتوانند مراقبتی را ارائه دهند که متناسب با نیازهای مراجعان باشد.

متخصصان پرستاری بالینی، پرستارانی هستند که در زمینه خاصی از پرستاری تخصص دارند. آنها تحصیلات پیشرفته ای را گذرانده اند و گواهینامه پیشرفته در زمینه تخصصی خود دریافت می کنند.

متخصص پرستار بالینی

متخصص پرستار بالینی چه کسی است ؟

  1.  تجربه مبتنی بر بیمارستان
  2.  آموزش پیشرفته
  3.  گواهینامه پیشرفته در یک رشته خاص از پرستاری
  4.  مجوز فعالیت

نقش پرستار بالینی

  1. پرستاران مراقبت حاد بزرگسالان و سالمندان
  2.  پرستاران پژوهشی مبتنی بر تمرین
  3.  پرستار پرستار بخش مراقبت های ویژه نوزادان
  4. متخصص پرستار بالینی (پرستار پاسخ اضطراری)

نقش پرستار بالینی

برای تبدیل شدن به یک متخصص پرستار بالینی چه چیزی لازم است؟

برای اینکه متقاضیان متخصص پرستار بالینی شوند، باید مدرک لیسانس پرستاری داشته باشند و باید مجوز RN را داشته باشند. متخصصان پرستاری بالینی دانش گسترده ای در مورد چندین زمینه در زمینه پرستاری دارند مانند:

  • – مراقبت های پرستاری از بیماران پزشکی
  • – مدیریت پرستاری
  • – مداخلات دارویی پیشرفته
  • – رهبری پرستار

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان الو پرستار با شما تماس خواهند گرفت
همچنین میتوانید با ما تماس بگیرید

متخصص پرستار بالینی نوعی پرستار حرفه ای است که در زمینه پزشکی تخصص دارد. آنها آموزش و درمان بهداشتی را با هدف ارتقاء مراقبت و حمایت از بیمار به بیماران ارائه می دهند.

یک پرستار متخصص بالینی با یک پرستار ثبت شده تفاوت دارد، زیرا آنها در زمینه مراقبت از بیمار تخصص بیشتری دارند. آنها همچنین مشاوره مستقیم بیشتری را برای بیمار ارائه می دهند.

در پرستاری ایالات متحده، متخصصان پرستار بالینی اغلب به عنوان کمکی به سایر پرستاران و به عنوان سرپرست کارکنان پرستاری یافت می شوند. در استرالیا، آنها توسط بیمارستان ها و آژانس های مراقبت های بهداشتی برای انجام طیف وسیعی از وظایف از جمله برنامه ریزی، آموزش، هدایت و نظارت بر بیماران مبتنی بر جامعه مبتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی یا سرطان به کار گرفته می شوند.

متخصصان پرستار بالینی در کنار سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مانند پزشکان، مددکاران اجتماعی یا متخصصان سلامت روان کار می کنند. آنها برای موارد پیچیده ای که نیاز به شرایط قابل درمان مانند افسردگی یا اضطراب و بیماری های روانپزشکی تشخیص / برنامه های مراقبت / مدیریت نسخه یا مدیریت بحران از هر دو بخش مراقبت های بهداشتی اولیه دارند، نظارت بر پرستاران مستقر در بیمارستان را فراهم می کنند.

یک متخصص پرستار بالینی یک پرستار ثبت شده با آمادگی پیشرفته در پرستاری، پزشکی یا بهداشت عمومی است. آنها به عنوان پزشکان مستقل، با آموزش و آموزش تخصصی کار می کنند.

یک متخصص پرستار بالینی این توانایی را دارد که نقش های مختلفی را در یک مرکز مراقبت های بهداشتی ایفا کند – آنها در مراقبت از بیش از یک بیمار در یک زمان در شرایط مختلف آموزش دیده اند. آنها همچنین قادر به مراقبت از وظایف و مسئولیت های خاصی هستند که معمولاً برای سایر پرستاران در واحد محفوظ است.

پرستاران بالینی در موضوعاتی مانند: تحقیق مبتنی بر عمل و تمرین مبتنی بر شواهد، برنامه‌های مراقبت بیمار محور، فارماکولوژی، رهبری آموزش پزشکی و مجموعه مهارت‌های آموزشی آموزش‌های اضافی دارند.

متخصص پرستار بالینی چیست؟ یک متخصص پرستار بالینی حرفه ای است که آموزش و آموزش پیشرفته ای را در زمینه پرستاری و حرفه های بهداشتی مرتبط دریافت کرده است. آنها مراقبت‌هایی را در حوزه پرستاری تمرین پیشرفته، که شامل مراقبت‌های حاد بزرگسالان، توسعه دهندگان پزشک و مدیریت سلامت مزمن است، ارائه می‌کنند. با مهارت های مناسب، این متخصصان می توانند توسط سیستم های بیمارستانی یا به عنوان پیمانکاران مستقل توسط مشاغل استخدام شوند.

متخصص پرستار بالینی حرفه ای است که آموزش پیشرفته ای در زمینه پرستاری و حرفه های بهداشتی مرتبط دریافت کرده است. آنها مراقبت‌هایی را در حوزه پرستاری پیشرفته ارائه می‌دهند، که شامل مراقبت‌های حاد بزرگسالان (بسط‌دهنده پزشک) و مدیریت سلامت مزمن است.

 چه چیزی باعث می شود کسی بخواهد یک متخصص پرستار بالینی شود؟

 چه چیزی باعث می شود کسی بخواهد یک متخصص پرستار بالینی شود؟

این متخصصان معمولاً دارای مدرک لیسانس در رشته پرستاری با مطالعات تخصصی اضافی مانند قلب و عروق یا پرستاری مراقبت های ویژه هستند. مدارک آنها همچنین معمولاً شامل گواهینامه هایی از مرکز اعتبارسنجی پرستاران آمریکا (ANCC) یا آکادمی پرستاران حرفه ای آمریکا (AAPN) است.

پرستار حرفه ای نوعی پرستار حرفه ای پیشرفته است که مراقبت مستقیم از بیمار را با همکاری پزشک ارائه می دهد. آنها همچنین به عنوان یک پرستار ثبت شده پیشرفته (ARNPs) شناخته می شوند و معمولاً سال ها تجربه بالینی، آموزش پرستاری معتبر و مدرک کارشناسی ارشد در یک تخصص را قبل از دریافت گواهینامه ARNP خود می گذرانند.

یک متخصص پرستار بالینی بالاترین سطح از پرستاران حرفه ای پیشرفته است. نسبت به RN های دارای مجوز عمومی که اکثریت قریب به اتفاق نیروی کار آنها را تشکیل می دهند، به آنها مسئولیت ها و امتیازات بیشتری اعطا شده است. این مسئولیت ها شامل پوشش آماده باش برای بخش های بیمارستان، انجام وظایف تریاژ برای بیماران بخش اورژانس، تجویز دارو به بیماران بستری در بیمارستان، انجام اقدامات از اتاق عمل یا بخش اورژانس، سرپرستی دانشجویان پزشکی و کارورزان، انجام تحقیقات از طرف موسسات دانشگاهی یا سازمان های دولتی.

حقوق و دستمزد متخصصان پرستار بالینی می تواند بسته به موقعیت مکانی متفاوت باشد، اما بسته به سطح تجربه می تواند از 70 تا 140 هزار دلار باشد.

متخصص پرستار بالینی اصطلاحی برای مدرک پرستاری پیشرفته است که دانشجویان را برای تمرین در یک حوزه خاص از پرستاری آماده می کند. آنها همچنین وظایف تخصصی را به عنوان بخشی از مجوز خود انجام می دهند.

متخصص پرستار بالینی یک پرستار حرفه ای پیشرفته است که وظایف بالینی و تخصصی در زمینه پرستاری را انجام می دهد. آنها همیشه با اصول اولیه شروع می کنند، سپس دانش و مهارت های مرتبط با تخصص خود را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، اگر آنها در مراقبت های ویژه تخصص داشته باشند، ابتدا از اصول اولیه مانند دانستن نحوه کار با بیماران تجربه خواهند داشت، سپس قبل از تبدیل شدن به یک متخصص پرستار بالینی، در مورد دستگاه های تنفس مصنوعی و سایر دستگاه ها یاد می گیرند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص پرستار بالینی معتبر، ابتدا باید مدرک کاردانی برای پرستاری (ADN) داشته باشید. پس از آن، فرد باید از طریق گذراندن آزمون NCLEX-RN و پذیرش در یک برنامه معتبر سطح ورودی در کالج یا دانشگاه، برای گواهی درخواست کند.

یک متخصص پرستار بالینی یکی از اعضای بسیار ماهر حرفه پرستاری است که توانایی پیاده سازی و انجام مراقبت های پرستاری را در محیط های بیمارستانی و اجتماعی دارد.

کار تخصصی پرستار بالینی، کاری است که تمام جنبه های مراقبت بیمار محور را در بر می گیرد و نحوه ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی را تغییر می دهد. آنها همچنین مسئول توسعه پروتکل ها، سیاست ها و رویه ها هستند.

یک متخصص پرستار بالینی یک پزشک دارای مجوز مراقبت های بهداشتی است که معمولاً برای تشخیص و درمان مراقبت های حاد، مزمن و حیاتی واجد شرایط است. آنها معمولاً یک پرستار ثبت نام شده با مدرک پیشرفته در پرستاری هستند.

کار پرستار بالینی چیست ؟

کار پرستار بالینی چیست ؟

کار متخصص پرستار بالینی به آموزش سلامت بیماران ختم نمی شود. آنها همچنین برای آموزش پزشکان و سایر پرستاران در مورد بهترین شیوه ها برای تقریباً هر نوع بیماری تلاش می کنند. شغل یک پرستار متخصص بالینی می تواند کاملاً سخت باشد به این معنا که آنها نیاز به همکاری نزدیک با بیماران و همچنین گروه های بزرگی از پزشکان دارند که این امر مستلزم آن است که بیمار پسند باشند و در یک زمان با چندین طرف در تماس نزدیک باشند.

مسیر شغلی یک متخصص پرستار بالینی از ابتدای کار خود با تحصیل برای مدرک RN-to-NP شروع می شود، سپس به عنوان یک RN یا LPN کار می کند تا زمانی که مجوز NP دریافت کند. آنها سپس به سمت نقش های اداری مانند نظارت بر پرستاران یا هدایت برنامه های آموزش پرستاری پیش از اینکه در نهایت وارد عمل شوند، حرکت می کنند.

هدف نهایی تبدیل شدن به یک پزشک ماهر این است

متخصص پرستار بالینی (CNS) یک پرستار حرفه ای پیشرفته است که نقش CNS را در محیط بیمارستان حفظ می کند. آنها با تیم پزشکی برای تسهیل درمان، تجزیه و تحلیل مراقبت های پرستاری و نتایج بیمار، آموزش بیماران و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد گزینه های مراقبت بهداشتی مناسب و ارائه مشاوره همکاری می کنند.

نقش متخصصان پرستار بالینی به دیدن بیمارانی اشاره دارد که نیازهای پیچیده ای دارند یا به بیش از یک برخورد سنتی با RN نیاز دارند. آنها همچنین انواع خاصی از داروها مانند داروهای روانگردان، درمان های سرطان و پیوند قلب را مدیریت می کنند.

متخصص پرستار بالینی، پرستاری است که ارزیابی، تشخیص، ارائه برنامه های مراقبتی و هماهنگی مراقبت را برای جمعیت های پیچیده بیمار انجام می دهد.

یک متخصص پرستار بالینی همچنین مراقبت مستقیم از بیمار را ارائه می دهد و مسئول ارائه بالاترین سطح خدمات پرستاری در حوزه تخصصی خود است. آنها از سطح دانش پیشرفته ای در حرفه خود برخوردار هستند.

یک متخصص پرستار بالینی باید حداقل دو سال یا بیشتر به عنوان یک پرستار ثبت شده در یک منطقه خاص تجربه داشته باشد تا بتواند در آزمون گواهینامه برای تبدیل شدن به یک CNS شرکت کند.

متخصصان پرستاری بالینی، پرستارانی هستند که در مراقبت های پزشکی متخصص هستند، برخلاف مراقبت های پزشکی به طور کلی. آنها معمولاً برای بیماران مبتلا به بیماری های پیچیده و مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی، دیابت و آرتریت درمان می کنند.

متخصصان پرستاری بالینی به آموزش فراتر از سطح عمل پرستاری نیاز دارند. این شامل دوره های علوم پزشکی پیشرفته، مهارت های مشاوره و اخلاق است. بسیاری از این برنامه ها تمرکز بالینی دارند که بیش از آموزش به دانش آموزان در مورد نحوه مراقبت از مردم به طور کلی تأکید می شود.

متخصص پرستار بالینی، پرستار حرفه ای ثبت شده ای است که معاینه تخصصی بالینی را گذرانده است. CNS یک رویکرد جامع، یکپارچه و بین رشته ای برای مشکلات بهداشتی و نیازهای انسانی با همکاری پزشکان و سایر متخصصان سلامت ارائه می دهد.

یک پرستار حرفه ای یک پرستار حرفه ای پیشرفته است که می تواند مراقبت مستقیم از بیمار را بر اساس تحصیلات، مهارت ها، آموزش و تجربه ارائه دهد. این پرستاران مجاز به انجام برخی از روش های تشخیصی تحت نظارت یک پزشک یا ارائه دهنده گواهی واجد شرایط یا قانون یا مقررات عمل مستقل هستند.

فرم زیر را پر کنید ، کارشناسان الو پرستار با شما تماس خواهند گرفت
همچنین میتوانید با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *